Αναμφισβήτητα, η χώρα μας έχει να επιδείξει ένα μεγάλο εύρος πολιτιστικής παρακαταθήκης με δυνατότητες αξιοποίησης στον τουρισμό, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία. Η ραγδαία εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών αναδεικνύει την προβολή πολιτιστικών στοιχείων του τόπου με τη χρήση εργαλείων όπως η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα, σε συνδυασμό με καινοτόμες πρακτικές όπως η παιγνιοποίηση με μοντέλο παιχνιδιών απόδρασης.
Στόχος της πρότασης ήταν η μελέτη και η δημιουργία πολιτισμικής εμπειρίας για αντιπροσωπευτικά πολιτισμικά τοπία της Ελλάδας (πχ. Ελευσίνα, Λέσβος, Βόλος, Σκιάθος) μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών απόδρασης. Η προσέγγιση χαρακτηρίστηκε από υψηλό βαθμό διάδρασης και αξιοποίησε όχι μόνο την εικονική προβολή των πολιτιστικών στοιχείων του περιβάλλοντος αλλά και στοιχεία από την ψηφιακή επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων με παιγνιώδη και εύληπτο τρόπο που απευθύνεται σε όσους μιλούν την ελληνική ή την αγγλική γλώσσα.
Το έργο ανέπτυξε την υποδομή ψηφιακών παιχνιδιών απόδρασης για κινητές συσκευές και Η/Υ, αξιοποιώντας τις παραπάνω τεχνολογίες σε συνδυασμό με γνώση που προέρχεται από ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα, καθώς και από μεταφράσεις αυτών στην αγγλική ώστε το αποτέλεσμα να προσφέρει τα απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία παιχνιδιών απόδρασης είτε σε κλασικά «δωμάτια» απόδρασης, είτε στο χώρο της πολιτιστικής σκηνής.
Η καινοτομία και η πρωτοτυπία του έργου έγκειται τόσο στον συνδυασμό της επαυξημένης πραγματικότητας με την προβολή πολιτιστικών σημείων ενδιαφέροντος της χώρας, όσο και στις διαδραστικές, παιγνιώδεις πρακτικές αξιοποίησης λογοτεχνικών κειμένων στην ελληνική και την αγγλική. Με βάση την υποδομή, παράχθηκε σειρά εύχρηστων και ευέλικτων εργαλείων με τη μορφή μικρότερων ψηφιακών παιχνιδιών–δραστηριοτήτων τύπου δωματίων απόδρασης οι οποίες με παιγνιώδη τρόπο εξοικειώνουν τους χρήστες με κείμενα της ελληνικής λογοτεχνίας, προσφέροντας τη δυνατότητα εικονικής επίσκεψης στον τόπο και στο χρόνο που θα διαδραματίζεται η υπόθεση του κειμένου.
Απόδραση στον Πολιτισμό
Ανάπτυξη μιας προηγμένης, καινοτόμου και state-of-the-art υποδομής ψηφιακών εκπαιδευτικών παιγνίων απόδρασης (escape games), για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
οργανικη μοναδα Υλοποιησησ
Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης
πλαισιο χρηματοδοτησησ
ΕΣΠΑ 2014-2020/ΕΠΑνΕΚ/ΕΡΕΥΝΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ/ΕΤΠΑ
Συνολικός Προϋπολογισμός
266.350,00€
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Βαγγελάτος Αριστείδης