Στην κρίση που προκλήθηκε από το COVID-19, η ανάγκη διδασκαλίας στα δημοτικά σχολεία χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες και διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η ηλεκτρονική μάθηση είχε γίνει πιο εμφανής από πάντα. Η κατάσταση, από την άλλη πλευρά, έθετε μεγάλες απαιτήσεις στους γονείς που έπρεπε να διασφαλίσουν την “”εξ αποστάσεως μάθηση”” χωρίς να είναι μεθοδικά προετοιμασμένοι για την κατάσταση. Το έργο ALIVE παρείχε μια λύση που μπόρεσε να βοηθήσει στην εξάλειψη της κατάστασης στο μέλλον, καθώς συνδυάζει τα οφέλη της διαδικτυακής εκπαίδευσης (ή, καλύτερα της εν λόγω απόστασης) εκπαίδευσης με την παραδοσιακή πρόσωπο με πρόσωπο τάξη διδασκαλία. Μέσω της εικονικής πραγματικότητας και του τρισδιάστατου κόσμου, επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να πραγματοποιήσει εξ αποστάσεως μάθηση – στην εικονική πραγματικότητα – αλλά ταυτόχρονα να βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους μαθητές του σαν να ήταν στη δική τους τάξη. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι το δυναμικό των ψηφιακών τεχνολογιών για μια ενδιαφέρουσα μορφή παρουσίασης γνώσεων.
Ο κύριος στόχος του προτεινόμενου έργου ήταν διπλός:
1) Να βοηθήσει τους μαθητές στην καλύτερη μελέτη και εκμάθηση της βιολογίας με τη χρήση νέων εκπαιδευτικών τεχνολογιών. Συγκεκριμένα, είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας που αναπτύχθηκε με καινοτόμο εκπαιδευτική υποδομή και προσφέρει καθηλωτικές και αποτελεσματικές ευκαιρίες μάθησης, προσέλκυση μαθητών σε διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, μάθηση σενάρια και προσφέροντας στους μαθητές έναν ελκυστικό, διασκεδαστικό και αποτελεσματικό τρόπο για να μάθουν διάφορα θέματα του απαιτητικού τομέα της βιολογίας / φυσικών επιστημών. Οι μαθητές έχουν την ικανότητα για να επισκεφθούν ουσιαστικά ζωντανά εργαστήρια, να βυθιστούν στο κελί ή να ταξιδέψουν μέσω κύκλου φωτοσύνθεσης, να εκτελέσουν πειράματα, να εξερευνήσουν διαδικασίες και φαινόμενα, να εξετάσουν τους τρόπους που είναι διεξάγονται και να καθοδηγούνται προς την ανάλυση και την εξήγησή τους μέσω της επιστημονικής μεθόδου.
2) Να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εκπαιδεύσουν τους μαθητές και στις δύο καταστάσεις – με ελκυστικό τρόπο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους πρόσωπο με πρόσωπο, καθώς και στην περίπτωση που δεν μπορούν να συμμετάσχουν προσωπικά στο αίθουσα διδασκαλίας.
ALIVE
Κάντε τη βιολογία διασκεδαστική με την εικονική πραγματικότητα
οργανικη μοναδα Υλοποιησησ
Διεύθυνση Υποδομών και Δικτύων
πλαισιο χρηματοδοτησησ
EuP 14-20/ERASMUS/KEY ACTION 2 – COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES
Συνολικός Προϋπολογισμός
38.408,00€
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Περίκος Ισίδωρος