Το έργο «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ» του ΕΣΠΑ 2014-2020 (Κωδικός ΟΠΣ 5001312) αφορούσε στην ανάπτυξη, επέκταση και εξέλιξη των διαδικτυακών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘA για το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και στην ανάπτυξη και αξιοποίηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων και καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών. Βασίστηκε και αξιοποίησε τα αποτελέσματα του έργου «Ψηφιακό Σχολείο Ι» (Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων) του ΕΣΠΑ 2007-2013. Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ. Περιλάμβανε 10 δράσεις:
Δράση 1: Επέκταση, διαμόρφωση και υποστήριξη της λειτουργίας σε ευρεία κλίμακα και της βιωσιμότητας της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας «e-me» για μαθητές και εκπαιδευτικούς (e-me.edu.gr). Περιλαμβάνονταν: Διαμόρφωση της e-me για παραγωγική λειτουργία σε μεγάλη κλίμακα αξιοποιώντας υπάρχουσες υποδομές υπολογιστικού νέφους, εξέλιξη, επέκταση και βελτίωση του κεντρικού συστήματος και των υπηρεσιών της e-me, ανάπτυξη και ενσωμάτωση στην e-me μικρο-εφαρμογών (e-me apps) για επέκταση της λειτουργικότητάς της και τεχνική διαχείριση και υποστήριξη των συστημάτων της e-me.
Δράση 2: Επέκταση, βελτίωση και υποστήριξη της λειτουργίας και της βιωσιμότητας των Ψηφιακών Αποθετηρίων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ». Περιλαμβάνονταν:
α) Επικαιροποίηση του Προφίλ Εφαρμογής Μεταδεδομένων Photodentro GR IEEE LOM AP,
β) Επέκταση και βελτίωση των υφιστάμενων Αποθετηρίων «Φωτόδεντρο»: Μαθησιακών Αντικειμένων, Εκπαιδευτικών Βίντεο, Εκπαιδευτικών Λογισμικών, Υλικού Χρηστών και Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών,
γ) Επέκταση και βελτίωση των υποστηρικτικών υποσυστημάτων και υπηρεσιών: Σφραγίδες Ποιότητας και Μικρότοποι,
δ) Ανάπτυξη του νέου Αποθετηρίου Φωτόδεντρο i-create για Μαθητικές Δημιουργίες, με εφαρμογή του μοντέλου Photodentro SaaS (Software as a Service),
ε) Σχεδίαση και ανάπτυξη του νέου ψηφιακού αποθετηρίου «Φωτόδεντρο Εκπαιδευτικά Σενάρια» μαζί και του περιβάλλοντος σχεδίασης, συγγραφής, διαχείρισης εκπαιδευτικών σεναρίων «Φωτόδεντρο Learning Scenario Designer».
Δράση 3: Επέκταση, βελτίωση και υποστήριξη της λειτουργίας και της βιωσιμότητας του Εθνικού Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για τη σχολική εκπαίδευση ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (photodentro.edu.gr), που επιτρέπει αναζήτηση ψηφιακού περιεχομένου από ένα κεντρικό σημείο, με ενιαίο τρόπο. Επίσης, βελτίωση του υποσυστήματος ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΕΧΤ που υποστηρίζει την Εθνική Υπηρεσία Συσσώρευσης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για τη σχολική εκπαίδευση και διασύνδεση στον Εθνικό Συσσωρευτή (συσσώρευση) μικρού αριθμού εξωτερικών αποθετηρίων με παιδαγωγικό εμπλουτισμό μεταδεδομένων όπου απαιτείται.
Δράση 4: Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του ιστοτόπου «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία» (e-books.edu.gr) και δημιουργία Αποθετηρίου «Φωτόδεντρο Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία». Επίσης, μετάπτωση περιεχομένου και τεκμηρίωση με μεταδεδομένα υφιστάμενων βιβλίων, ανάρτηση, τεκμηρίωση και διάθεση νέων ή επικαιροποιημένων εκδόσεων σχολικών βιβλίων και υποστήριξη χρηστών.
Δράση 5: Ανάπτυξη μερικών εκατοντάδων νέων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OERs) για την τυπική ή άτυπη, σχολική και προσχολική εκπαίδευση καθώς και βελτίωση και επικαιροποίηση μικρού αριθμού υφιστάμενων OERs.
Δράση 6: Επιλογή ανάρτηση, μετασχολιασμό (τεκμηρίωση με μεταδεδομένα) και δημοσίευση στα Αποθετήρια «Φωτόδεντρο» μερικών εκατοντάδων νέων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OERs) που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της Πράξης ή ανευρίσκονται από άλλες πηγές, καθώς και βελτίωση της ποιότητας των μεταδεδομένων επιλεγμένων ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων των Αποθετηρίων «Φωτόδεντρο».
Δράση 7: Επέκταση και επικαιροποίηση του εμπλουτισμού υφιστάμενων Διαδραστικών Σχολικών Βιβλίων με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους καθώς και εμπλουτισμός μικρού αριθμού νέων σχολικών βιβλίων. Επίσης, επικαιροποίηση της HTML μορφής υφιστάμενων βιβλίων καθώς και μετατροπή σε HTML μικρού αριθμού νέων βιβλίων.
Δράση 8: Συνέχεια και επέκταση της Δράσης «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ» για την ανάδειξη και προβολή καλών Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου, με την υποστήριξη περιφερειακών «πρεσβευτών», του κόμβου «Συμμετέχω» (i-participate.gr) και του Αποθετηρίου «Φωτόδεντρο Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές», καθώς και διενέργεια Διαγωνισμού Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών.
Δράση 9: Ενέργειες δημοσιότητας και προβολής του έργου σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο. Περιλαμβάνονταν:
α) Διαμόρφωση και λειτουργία web site, διοργάνωση ημερίδων, συμμετοχή σε συνέδρια, δημιουργία υλικού δημοσιότητας και προβολή στα κοινωνικά δίκτυα,
β) Δημιουργία συστήματος online «Παρατηρητηρίου» για χρήση και αξιοποίηση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική εκπαίδευση,
γ) Ανάπτυξη οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο) προώθησης Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων.
Δράση 10: Διοικητική, Οικονομικοτεχνική και Επιστημονική Στήριξη της Πράξης
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων
οργανικη μοναδα Υλοποιησησ
Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης
πλαισιο χρηματοδοτησησ
ΕΣΠΑ 2014-2020/ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ/ΕΚΤ – ΥΠΠΕΘ
Συνολικός Προϋπολογισμός
2.799.955,60€
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Μεγάλου Ελίνα