Το έργο αυτό καλύπτει διάφορους στόχους της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για την οικονομική ανάπτυξη: η βελτίωση της ανάγνωσης στο σπίτι και η σύνδεση σχολείου / σπιτιού θα συμβάλουν στη διασφάλιση της συνέχισης της συμμετοχής στην εκπαίδευση. Αυτό θα συμβάλει στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, ανταποκρινόμενη στον στόχο της ΕΕ για μείωση σε λιγότερο από 10%. Επιπλέον, η μεγαλύτερη συμμετοχή στην ανάγνωση θα οδηγήσει σε ένα πιο ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, (40% των νέων ηλικίας 30 έως 34 ετών) και απασχόληση (75% αυτών των ηλικιών 20 έως 64 ετών). Σε αυτό το πλαίσιο, οι Αναγνωστικές Κοινότητες θα αναλύσουν τις συνήθειες και στάσεις ανάγνωσης που έχουν οι οικογένειες με τα παιδιά τους στη μητρική τους γλώσσα και σε μια άλλη γλώσσα διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών: Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και τις πρακτικές διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των οικογενειών, σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών σχετικά με τη σημασία της ανάγνωσης και της παροχής πόρων για τη βελτίωση των πρακτικών ανάγνωσης στο σπίτι και στο σχολείο.
Η κοινοπραξία αποτελούνταν από 8 ιδρύματα με σχετική και διαφορετική εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσης, με επαρκή ακαδημαϊκή και παιδαγωγική κατάρτιση και εξοπλισμό. Μετά την ανάλυση των αναγκών με τους οποίους συνεργάζονται οι εταίροι, υλοποίησαν τα εξής πνευματικά προϊόντα: IO1 “Περίληψη των σχολικών αναφορών”, IO2 “Εκπαίδευση ανάγνωσης Toolkit “και IO3” Read Animation APP “.
Για την εξασφάλιση της ποιότητας στο σχεδιασμό και την εκτέλεση του έργου, χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές ανάλυσης, αξιολόγησης και ελέγχου της διαδικασίας, μέσω μιας βιώσιμης μεθοδολογίας. Η βιωσιμότητα του έργου επιτεύχθηκε χάρη στη δημιουργία δικτύων εκπαιδευτικών κέντρων μέσω του eTwinning και τη συμμετοχή συνεργαζόμενων εταίρων (ενώσεις γονέων, κέντρα κατάρτισης εκπαιδευτικών, άλλα πανεπιστήμια, πολυάριθμα σχολεία, εκπαίδευση επιθεωρητές και διοικητικό προσωπικό, αρχές).
Ο απώτερος στόχος του έργου ήταν να βελτιώσει τις συνήθειες ανάγνωσης στο σπίτι, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στο μέλλον.
READ-COM
Αναγνωστικές Κοινότητες
οργανικη μοναδα Υλοποιησησ
Διεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων, Εφαρμογών και Κυβερνοασφάλειας
πλαισιο χρηματοδοτησησ
EuP 14-20/ERASMUS/KEY ACTION 2 – COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES
Συνολικός Προϋπολογισμός
31.675,00€
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Σοκόλη Σταυρούλα