SteamOnEdu

Το έργο STE(A)MOnEdu στόχευε να συμβάλει σε καινοτόμες και διεπιστημονικές προσεγγίσεις για την εφαρμογή της εκπαίδευσης STE(A)M μέσω της αναθεώρησης και της ενίσχυσης του επαγγελματικού προφίλ του επαγγέλματος της διδασκαλίας. Αυτό επιτεύχθηκε αρχικά με τον προσδιορισμό των απαραίτητων STE(A)M ικανοτήτων και των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη διδασκαλία αντικειμένων STE(A)M και στη συνέχεια, με την παροχή στοχευμένης κατάρτισης εκπαιδευτικών μαζί με ένα σύνολο διαφόρων εργαλείων. Η εκπαίδευση υλοποιήθηκε ως μικτό μάθημα που περιελάμβανε ένα MOOC. Τα εργαλεία περιελάμβαναν μια εκπαιδευτική μετα-μεθοδολογία, ένα σώμα των γνώσεων του STE(A)M, τα πρότυπα διαδικτυακής δραστηριότητας, τις ορθές πρακτικές εκπαίδευσης STE(A)M και ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης του STE(A)M. Τέθηκε σε εφαρμογή μια πληθοποριστική προσέγγιση από κάτω προς τα πάνω για τα ενδιαφερόμενα μέρη της εκπαίδευσης STE(A)M (συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των ερευνητών, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής κ.λπ.), με αποτέλεσμα την ομότιμη μάθηση και τη στήριξη στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών πολιτικών STE(A)M και στην την ανάπτυξη ανοιχτού περιεχομένου.
Σε αυτό το πλαίσιο, το έργο STE(A)MOnEdu ερεύνησε τον τρόπο ενίσχυσης της εκπαίδευσης STE(A)M, παρέχοντας ένα online περιβάλλον με ένα σύνολο εργαλείων για να στηρίξει την ανάπτυξη ενός εξελισσόμενου οικολογικού, εκπαιδευτικού συστήματος STE(A)M, όπου διάφοροι ενδιαφερόμενοι εργάζονται συνεργατικά στον σχεδιασμό και τη δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου STE(A)M, καθώς σε σχετικές πρακτικές, έργα και πολιτικές.
Πρόκειται για ένα μακρόπνοο σχέδιο, το οποίο στόχευε στη δημιουργία μιας σταθερής διεπιστημονικής ερευνητικής βάσης για την ανάπτυξη STE(A)M δεξιοτήτων, οι οποίες αποτελούν την καρδιά της τεχνολογικής επανάστασης. Η κοινοπραξία υιοθέτησε μια προσέγγιση από τη βάση προς την κορυφή για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων που είναι πρόθυμοι να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ
(α) να εμπνεύσει περισσότερους νέους να ειδικεύονται στις τεχνολογίες STE(A)M προκειμένου να επιδιώξουν σχετικές επιστημονικές και τεχνικές καριέρες
(β) την παροχή κινήτρων για μια διεπιστημονική STE(A)M, η οποία θα αντιμετωπίζει το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων και τα στερεότυπα στα STEM προγράμματα και
(γ) την υποστήριξη της προετοιμασίας για σχετικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

Συγκεκριμένα, οι στόχοι του έργου ήταν:
α) να αποδώσει στην κοινότητα των ενδιαφερόμενων μερών της εκπαίδευσης της STE(A)M κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση της εκπαιδευτικών πολιτικών STE(A)M,
β) να αναπτύξει online εργαλεία για τη στήριξη αυτής της κοινότητας· αυτά θα είναι προσβάσιμα μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας που θα υποστηρίζει την ομότιμη μάθηση, τη συνεργασία, τον πληθοπορισμό, τη δημιουργία ευρετηρίου και την πρόσβαση σε πόρους, πρότυπα μαθησιακών δραστηριοτήτων, υλοποίηση έργων, σχεδιασμό πολιτικής κ.λπ.
γ) να συλλεγούν και να αξιολογηθούν πρακτικές που βασίζονται σε τοπικές και περιφερειακές πρωτοβουλίες που στηρίζουν την εκπαίδευση STEM και STE(A)M
δ) να συλλεγούν, αναλυθούν και να κατηγοριοποιηθούν (χρησιμοποιώντας ένα σύστημα μετα-δεδομένων συμβατών με το IEEE LOM) καινοτόμες πολιτικές και πρακτικές,
ε) να σχεδιάσει ένα βασικό εκπαιδευτικό πλαίσιο STE(A)M που θα περιέχει μια εκπαιδευτική μετα-μεθοδολογία STE(A)M, το σώμα γνώσης του STE(A)M, με ιδιαίτερη εστίαση σε ζητήματα πολυμορφίας (συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων φύλου και κοινωνικής ένταξης), της δραστηριότητας μάθησης STE(A)M και των προτύπων μαθημάτων,
στ) να αναπτύξει και ελέγξει το STE(A)MComp (το πλαίσιο ικανοτήτων για το πρότυπο STE(A)M, σε συνδυασμό με το παράδειγμα του DigComp for Edu,
ζ) να σχεδιάσει το προφίλ του εκπαιδευτή STE(A)M, με τρόπο συμβατό προς το ESCO,
η)να σχεδιάσει ένα πρότυπο αξιολόγησης αναφορικά με την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων ως προς την εκπαίδευση STE(A)M, ακολουθώντας το παράδειγμα του εργαλείου SELFIE
θ) να δοκιμάσει το STE(A)MComp με διάθεση ενός διαδικτυακής μαθήματος για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτών STE(A)M, συμπεριλαμβανομένου ενός cMOOC που υλοποιεί τις αρχές της ανοικτής εκπαίδευσης, χρησιμοποιεί OERs και συμμορφώνεται με το πλαίσιο αναφοράς ποιότητας MOOQ,
ι) να δημιουργήσει μία εργαλειοθήκη της πολιτικής STE(A)M, που περιέχει συστάσεις για την υιοθέτηση της εκπαίδευσης της STE(A)M στην Ευρώπη.

Έναρξη
01/01/2020
Λήξη
31/12/2021

SteamOnEdu


Ανάπτυξη δεξιοτήτων εκπαιδευτών STE(A)M μέσω online εργαλείων και κοινοτήτων


οργανικη μοναδα Υλοποιησησ

Μονάδα Έρευνας

πλαισιο χρηματοδοτησησ

EuP 14-20/ERASMUS/KEY ACTION 3 – SUPPORT FOR POLICY REFORM

Συνολικός Προϋπολογισμός

159.919,93€

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Καμέας Αχιλλέας

Μετάβαση στο περιεχόμενο