Το έργο MaMLiSE φιλοδοξούσε να συμπληρώσει ένα σημαντικό κενό στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που αφορά κυρίως στην έλλειψη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για την ενίσχυση της διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθήματων του αναλυτικού προγράμματος σπουδών σε ετερογενείς τάξεις μαθητών που περιλαμβάνουν παιδιά μεταναστών. Μέσα από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη κατάλληλου επιμορφωτικού υλικού, το έργο στόχευε να ενισχύσει τις διαπολιτισμικές δεξιότητες των μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών που διδάσκουν ή σκοπεύουν να διδάξουν μαθήματα σε τάξεις που περιλαμβάνουν μαθητές από διαφορετικές χώρες προέλευσης. Στα πρώτα τους βήματα στο νέο τους σχολείο, οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν συχνά περιορισμένη γνώση της επίσημης γλώσσας ή της γλώσσας που μιλάει η πλειονότητα των μαθητών της εκάστοτε σχολικής κοινότητας. Παρά τον αυξανόμενο αριθμό μαθητών από διαφορετικές χώρες στα σχολεία χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη γνώσεων και δεξιοτήτων προς αυτή την κατεύθυνση δεν αυξάνονται με ανάλογο ρυθμό για τους εκπαιδευτικούς. Η αξιοποίηση του επιμορφωτικού υλικού και των σχετικών μαθημάτων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου, συνέβαλε στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών ως προς την προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και την ενίσχυση της διδασκαλίας των συγκεκριμένων μαθητών σε διάφορες περιοχές του αναλυτικού προγράμματος σπουδών.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκε εγχειρίδιο με παιδαγωγική μεθοδολογία και διδακτικές προτάσεις κατάλληλες για τάξεις μαθητών που παρουσιάζουν ετερογένεια και περιλαμβάνουν παιδιά μεταναστών. Στο συγκεκριμένο υλικό περιλαμβάνονταν ενότητες εργαστηριακού τύπου οι οποίες θα υποστηρίζονται από πλατφόρμα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης προσαρμοσμένη στις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών του σχολείου. Επιπλέον, αναπτύχθηκε διδακτικό υλικό για επιλεγμένα μαθήματα καθώς και μια σειρά από ενημερωτικά βίντεο που παρουσιάζουν βασικές πτυχές της εκάστοτε οικογενειακής γλωσσικής πολιτικής και απευθύνονται στους γονείς. Το επιμορφωτικό υλικό δοκιμάστηκε σε τέσσερις χώρες ενώ πραγματοποιήθηκαν δράσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου και διεθνές συνέδριο, όπου παρουσιάστηκαν τα συνολικά αποτελέσματα του έργου.

MaMLiSE
Πλειονοτικές και μειονοτικές γλώσσες στο σχολικό περιβάλλον: Υποστηρίζοντας εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς
οργανικη μοναδα Υλοποιησησ
Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης
πλαισιο χρηματοδοτησησ
EuP 14-20/ERASMUS/KEY ACTION 2 – COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES

Συνολικός Προϋπολογισμός
47.242,00€
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Εγγάρχου Δήμητρα