Αρμοδιοτητεσ

Η Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών  έχει ως αρμοδιότητες τα θέματα οικονομικής εν γένει διαχείρισης των πόρων και έργων του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, προσωπικού, διοικητικής μέριμνας καθώς προβολής και δημοσιότητας του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ. Πιο συγκεκριμένα, οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης είναι:

  • Η υποστήριξη των οργάνων διοίκησης του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, των Διευθυντών και των Προϊσταμένων των υπηρεσιακών μονάδων του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, καθώς και των Επιστημονικών Υπευθύνων των έργων/προγραμμάτων για την εκπλήρωση της αποστολής του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η υποβολή εισηγήσεων προς το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και τον Πρόεδρο για θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης.
  • Η τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας των αποφάσεων του Δ.Σ. και του Προέδρου, των λοιπών εγγράφων, πράξεων και συμβάσεων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η εκτέλεση των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και η παρακολούθηση της τήρησης των διαδικασιών που προβλέπονται στον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης.
  • Η κατάρτιση και παρακολούθηση του προϋπολογισμού του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και τυχόν αναμορφώσεών του, η παρακολούθηση των επιμέρους προϋπολογισμών των έργων που διαχειρίζεται το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, των προϋπολογισμών που αφορούν στην έκδοση των σχολικών βιβλίων και των προϋπολογισμών που αφορούν στη λειτουργία των υπηρεσιακών μονάδων του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ καθώς και η διασφάλιση της ορθής εκτέλεσής τους μέσω της εφαρμογής κατάλληλων ελέγχων και δικλίδων ασφαλείας για την παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών.
  • Η διενέργεια των δημοσιονομικών δεσμεύσεων και η τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων.
  • Η είσπραξη και παρακολούθηση πάσης φύσεως εσόδων και χρηματοδοτήσεων του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η παρακολούθηση των ταμειακών διαχειριστικών διευκολύνσεων σε έργα/προγράμματα του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η παρακολούθηση των διαδικασιών προμήθειας για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων για την προμήθεια ειδών, την παροχή υπηρεσιών, την εκτέλεση έργων και μελετών σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού που διαχειρίζεται το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, η τήρηση του του Μητρώου Πάγιων περιουσιακών στοιχείων του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, καθώς και η παρακολούθηση και οργάνωση συστημάτων προμηθειών και συμβάσεων.
  • Η υποστήριξη των διαδικασιών που αφορούν στην προκήρυξη και πλήρωση των θέσεων προσωπικού στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ ή σε έργα/προγράμματα που υλοποιεί το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, στη διαδικασία πρόσληψης, κατάρτισης των συμβάσεων προσωπικού με οποιαδήποτε συμβατική σχέση, αξιολόγησης και εξέλιξης προσωπικού, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
  • Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών βάσει των νόμιμων δικαιολογητικών τους, η εκκαθάριση και η έκδοση ενταλμάτων πληρωμής.
  • Ο έλεγχος και η εκκαθάριση αποδοχών, δαπανών μετακίνησης και κάθε είδους αποζημιώσεων για το κάθε είδους προσωπικό που απασχολείται στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η τήρηση των λογιστικών βιβλίων και η σύνταξη των προβλεπόμενων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, του απολογισμού και των δημοσιονομικών αναφορών.
  • Ο έλεγχος και η εξόφληση των πάσης φύσεως δαπανών, μέσω τραπεζικών επιταγών ή ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης των λογαριασμών των δικαιούχων, η απόδοση των υπέρ τρίτων κρατήσεων, η διενέργεια συμψηφισμών και η απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών, η ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων στο όνομά τους και την εξόφλησή τους, καθώς και η τήρηση Μητρώων Κατασχέσεων και Εκχωρήσεων.
  • Η χορήγηση φορολογικών και λοιπών οικονομικών βεβαιώσεων καθώς και κάθε άλλου αναγκαίου εγγράφου, σύμφωνα με το αρχείο που τηρείται στη Διεύθυνση.
  • Η παρακολούθηση της εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και η τήρηση των οδηγιών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σχετικά με την κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με τα όργανα Διοίκησης του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ , η υποβολή της στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων και η κοινοποίησή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στον Πρόεδρο και το Δ.Σ.
  • Η εφαρμογή του άρθρου 25 του Ν. 4270/2014, όπως αυτό ισχύει.
  • Η διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη των μελών του Δ.Σ., η διακίνηση της αλληλογραφίας, η τήρηση του πρωτοκόλλου, η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου.
  • Η εύρυθμη λειτουργία των γραφείων και των κτιριακών υποδομών του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
  • Η τήρηση κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων οικονομοτεχνικής διαχείρισης, τα οποία και αξιοποιούνται για τις οικονομικές και διαχειριστικές αποδόσεις των έργων του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, καθώς και για τους τακτικούς και έκτακτους ελέγχους των έργων αυτών, και η διασφάλιση της ορθότητας, πληρότητας και αξιοπιστίας των δεδομένων τους.

ΠΡΟϊΣΤΑΜΕΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝσΗΣ

Αικατερίνη Παναγιωτοπούλου

Η Διεύθυνση διαρθρώνεται στα εξής Τμήματα

  • Τμήμα Διαχείρισης Προϋπολογισμών, ΟΠΣ και Διασφάλισης Ποιότητας (προϊσταμένη: Σταυρούλα Αργυρακοπούλου)
  • Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας και Κτιριακών Υποδομών (προϊσταμένη: Ελένη Γουρδούπη)
  • Τμήμα Λογιστηρίου (προϊσταμένη: Αλεξάνδρα Δημοπούλου)
  • Τμήμα Προμηθειών και Δημοσίων Συμβάσεων (προϊσταμένη: Αγγελική Σταματοπούλου)
  • Τμήμα Προσωπικού (προϊσταμένη: Χρύσω Καβαλλάρη)
  • Τμήμα Συντονισμού Δράσεων, Δικτύωσης και Προβολής (προϊστάμενος: Κωνσταντίνος Γρατσίας)
Μετάβαση στο περιεχόμενο