ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (20-05-2025) – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΣΤΟ ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ

Την Παρασκευή 16 Μάϊου 2025, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» είχε την ιδιαίτερη τιμή και χαρά να υποδεχθεί στις εγκαταστάσεις του στο Ρίο Πατρών μαθητές και μαθήτριες του Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο μιας οργανωμένης εκπαιδευτικής επίσκεψης αφιερωμένης στην καινοτομία, τη γνώση και την έμπνευση.

Σαράντα τέσσερις (44) μαθητές και μαθήτριες, συνοδευόμενοι από το Διευθυντή του σχολείου τους κ. Ιωάννη Χιωτέλη και δύο (2) εκπαιδευτικούς, περιηγήθηκαν στον κόσμο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών μέσα από μία σειρά παρουσιάσεων και διαδραστικών εργαστηρίων, σχεδιασμένων για να τους φέρουν πιο κοντά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και στις πραγματικές εφαρμογές της τεχνολογίας στην καθημερινή σχολική ζωή.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με θερμό καλωσόρισμα από τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Υποδομών και Δικτύων Δρ. Βαγγέλη Καπούλα, ο οποίος παρουσίασε τη συνολική αποστολή, το όραμα και τις πολυδιάστατες δράσεις του Οργανισμού και ανέδειξε πώς ένας δημόσιος τεχνολογικός φορέας μπορεί να στηρίζει έμπρακτα την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με καινοτόμες λύσεις και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.

Ακολούθησε παρουσίαση του Δρ. Βαγγέλη Καπούλα, ο οποίος ανέδειξε τον κοινωνικό ρόλο της τεχνολογίας, μέσα από την ειδική ψηφιακή πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η πλατφόρμα αυτή δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να αναφέρουν με ασφάλεια περιστατικά ενδοσχολικής βίας, συμβάλλοντας στην πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων εκφοβισμού.

Η εμπειρία εμπλουτίστηκε περαιτέρω με την παρουσίαση του αναπληρωτή καθηγητή κ. Σωτήριου Χριστοδούλου, ο οποίος εισήγαγε τους μαθητές στον κόσμο της φυσικής αλληλεπίδρασης και του δημιουργικού προγραμματισμού μέσα από την πλατφόρμα micro:bit, με τη χρήση της γλώσσας Python. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν βλέποντας πώς απλές γραμμές κώδικα μπορούν να δώσουν ζωή σε μικρές συσκευές και να ανοίξουν τον δρόμο για την εφευρετικότητα.

Η επόμενη στάση ήταν ένα πρωτοποριακό εργαστήριο με τίτλο «Drones & Αλγόριθμοι», το οποίο υλοποιήθηκε από τη Δρ. Νίκη Πατρινοπούλου και τον Ιωάννη Δαραμούσκα. Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές κατανόησαν την πρακτική αξία των αλγορίθμων στον σχεδιασμό, τη λειτουργία και την πλοήγηση drones, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο η ρομποτική συνδυάζεται με την υπολογιστική σκέψη.

Η εκπαιδευτική διαδρομή ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του κ. Θεόδωρου Ξένου, μηχανικού δικτύου του ΙΤΥΕ, ο οποίος μύησε τους μαθητές στον τεχνικό αλλά ουσιώδη κόσμο των υποδομών, εξηγώντας με απλό τρόπο τη λειτουργία και τη διαχείριση του δικτύου κορμού και διανομής του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) — ενός κρίσιμου πυλώνα για τη διαδικτυακή διασύνδεση των σχολείων σε όλη την επικράτεια.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία για τους μαθητές να έρθουν σε άμεση επαφή με τις τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν και διαμορφώνουν το σχολείο του μέλλοντος. Πέρα από τη γνώση, όμως, τους προσέφερε και έμπνευση — ενίσχυσε την περιέργεια, τόνωσε τη δημιουργικότητα και έδωσε σχήμα στα όνειρά τους για έναν ψηφιακό κόσμο στον οποίο οι ίδιοι θα είναι ενεργοί συντελεστές.

Ευχαριστούμε θερμά το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών για την επίσκεψη και τους εκπαιδευτικούς που συνόδευσαν την αποστολή. Ανυπομονούμε να φιλοξενήσουμε στο μέλλον και άλλες σχολικές κοινότητες, με στόχο την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού και την καλλιέργεια της τεχνολογικής παιδείας της νέας γενιάς.